Alla inlägg under februari 2017

Av Jonas - 13 februari 2017 11:41

"Den yttersta tragedin är inte de onda människornas brutalitet, utan de goda människornas tystnad", citat från Martin Luther King. Om bara vanliga människor skulle höja sin röst kan en stor förändring till det bättre ske. Om bara människor kunde förstå hur mycket de egentligen kan påverka, bara de höjer sin röst.

Av Jonas - 10 februari 2017 07:28

Det krävs både intelligens och handlingskraft i politiken. Inte bara det ena eller andra. Du kan ha hur bra idéer som helst, men om du inte omsätter dem i praktiken, blir ingenting gjort. Och andra sidan kan du ha en dålig agenda men verka handlingskraftig, då blr det bara ett dåligt resultat i längen. Förnuft och mod behövs.

Av Jonas - 9 februari 2017 09:40

Ett anmärkningsvärt och utmärkande drag för många svenskar är att spela dum. Vänsterpopulister styr debatten till hur det borde vara, enligt dem, inte hur det i verkligheten är. Är det jantelagen och socialdemokraternas inflytande på det svenska samhället som gör att du ska spela korkad. Då är du inne, enligt många.

Av Jonas - 7 februari 2017 14:21

Egentligen borde man sälja eller ge bort allt man äger. Och leva spartanskt.

Av Jonas - 7 februari 2017 06:35

Jag är kristen, och socialliberal. Det här är min blogg.


Det finns någon kraft utöver det synliga. Är det Gud? Jag tror det. Jag tror att Jesus lever, återuppstånden.


Universum är ett stort mysterium och till mesta delen ett outforskat fält, om man får tro vetenskapen. Vad är universums ursprung? Vad är jordens ursprung? Vad är människans ursprung?


Denna blogg ska handla om vad jag tror på och vad jag har upplevt i mitt liv, mina erfarenheter.


Jag har sett den levande Jesus ögon titta på mig en gång. Jag tror att Jesus är Guds son. Jag har också sett djävulen.

Jorden är en plats där ont och gott för en kamp mellan varandra. Jag tror på Bibeln. Den har kraft att förmedla Guds budskap till dig.


"Ja, du är sannerligen en outgrundlig Gud, du Israels Gud, du frälsare." I Bibeln. Jesaja kap. 45, vers 15.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards